Formula-1 2009

"Soha senki sem válhat világbajnokká ebben a sportban, ha nincs mögötte egy erős, kiváló és szervezett csapat." Michael Schumacher

A verseny leírásánál forrás volt: F1világ.hu

2009. június 7.

torok2009.jpg

Button elverte a mezőnyt Törökországban

Jenson Button már az első körben átvette a vezetést, és onnantól kezdve irányítása alatt tartva a futamot, fölényes győzelmet aratott a Török Nagydíjon. A Brawn brit pilótája idei hatodik győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. A Red Bull duója állhatott még fel a dobogóra.

Button megállíthatatlannak bizonyult a hétvégi Török Nagydíjon, ahol először nem a pole-ból induló versenyző nyerte meg a futamot. A brit pilóta újabb győzelmével 26 pontra növelte előnyét a bajnokságban.

Sebastian Vettel, aki már az első körben elvesztette vezető pozícióját, a harmadik lett Mark Webber mögött, míg Button csapattársa, Rubens Barrichello egy borzalmas délután után feladta a küzdelmet.

Meleg, napos idő fogadta a versenyzőket a szezon hetedik állomásának helyet adó Török Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 32, a pályáé pedig 49 fok volt a rajt pillanataiban.

A pole pozícióból induló Vettel remekül kapta el a rajtot, és simán maga mögött tudta tartani Buttont, azonban már az első körben elvesztette vezető pozícióját, ugyanis egy picit megcsúszott az autója, így brit riválisa elment mellette.

A rajt legnagyobb vesztese a harmadik helyről induló Barrichello volt, aki vélhetően egy technikai probléma miatt csúnyán beragadt, így visszacsúszott a mezőny hátsó régiójába.

Jarno Trulli az ötödikről felugrott a harmadik helyre, ám a második körben Webber visszavette pozícióját, és megkezdte az előtte haladók üldözését.

Az elmúlt három Török Nagydíj győztese, Felipe Massa a rajtnál elment csapattársa, Kimi Raikkönen mellett, akit az élmezőnyből egyedüliként lágy gumikon induló Fernando Alonso, és a BMW-s Robert Kubica is megelőzött.

Miközben Button az élen már majd’ öt másodpercre növelte az előnyét a Red Bull duójával szemben, csapattársa a 12. helyen kemény csatát vívott Heikki Kovalainennel, aki nagyon okosan használta a KERS-t.

A nagy kakaskodásnak végül az lett az eredménye, hogy Barrichello egyik előzési manővere alkalmával megcsúszott, és keresztbe állt, mellyel visszacsúszott a 17. helyre, ahonnan elölről kezdhetett mindent.

A brazil szépen haladt előre, azonban a célegyenesre ráfordító sikánban nekicsúszott Adrian Sutilnak, amit a Brawn első vezetőszárnya bánt, ami egy előre be nem tervezett kiállást vont maga után – mellyel még lehetetlenebb helyzetbe került.

A kiállások első köre után változatlan maradt a sorrend, az egyedüli kavart az okozta, hogy a Red Bull menet közben taktikát váltott, és Vettel tíz körrel kevesebb üzemanyagot kapott, mint az élen álló Button, így a német pilóta néhány kör alatt teljesen ledolgozta közel öt másodperces lemaradását, ám egyszerűen képtelen volt áthámozni magát ellenfelén.

Az energiaital-gyárosok éppen ezért a tervezettnél előbb kiintették Button mögül, mert látták, hogy nem tudja kiautózni magából a maximumot, így inkább rátankoltak autójára, és úgy küldték vissza a pályára, de ezzel csapattársa, Webber elment mellette.

Húsz körrel a vége előtt Button már majd’ 20 másodperccel vezetett Webber előtt, és senkitől sem zavartatva autózott az élen, kicsit unalmassá téve a versenyt – amit már többen felróttak neki az elmúlt időben, mire csak annyit mondott, sajnálja, de erről inkább a többiek tehetnek, akik nem tudják felvenni vele a versenyt.

Az utolsó kiállások után már nem változott a sorrend. Button nem hogy visszavett volna utolsó etapjában, az utolsó körökig tovább növelte a különbséget a Red Bull duójával szemben, akik a végén nagyon közel kerültek egymáshoz Vettel eltolt kiállása miatt.

Button ezzel idei hatodik futamgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a bajnokságban, ami lassan eldőlni látszik, pedig még csak a szezon felénél sem járunk. Vettel ugyan megérkezett csapattársa nyakára, ám Webber végül megtartotta második helyét.

A negyedik Trulli lett a Toyotával, akit a Williams versenyzője, Nico Rosberg követett a harmadik helyen, míg a pontszerzők sorát Massa, Kubica, és Glock zárt a másik Toyotával.

A Ferrari világbajnoka, Raikkönen éppen hogy csak lecsúszott a pontszerzésről. A finn pilótát a kétszeres világbajnok Alonso követte a 10. helyen, akinek a forgalommal gyűlt meg a baja, míg a McLaren duója, Hamilton és Kovalainen csak a 13., illetve a 14. helyen végzett.

A Brawn idei első kiesését könyvelhette el, miután a bajnokság második helyén álló Rubens Barrichello tizenegy körrel a vége előtt beállt a boxba, és a mezőny hátsó régiójából feladta a küzdelmet.


Török Nagydíj, verseny:

 1.  Button
Brawn GP
1h26:24.848
 2.  Webber
Red Bull Racing
+6.714
 3.  Vettel
Red Bull Racing
+7.461
 4.  Trulli
Toyota F1
+27.843
 5.  Rosberg
WilliamsF1
+31.539
 6.  Massa
Ferrari
+39.996
 7.  Kubica
BMW Sauber
+46.247
 8.  Glock
Toyota F1
+46.959
 9.  Raikkonen
Ferrari
+50.246
10.  Alonso
Renault F1
+1:02.420
11.  Heidfeld
BMW Sauber
+1:04.327
12.  Nakajima
WilliamsF1
+1:06.376
13.  Hamilton
McLaren-Mercedes
+1:20.454
14.  Kovalainen
McLaren-Mercedes
+1 kör
15.  Buemi
 Toro Rosso
+1 kör
16.  Piquet
Renault F1
+1 kör
17.  Sutil
Force India
+1 kör
18.  Bourdais
Toro Rosso
+1 kör
 
Leggyorsabb kör: Button, 1:27.579
 
Kiesők:
Barrichello
Brawn GP
49
Fisichella
Force India
5




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 43
Heti: 212
Havi: 376
Össz.: 70 131

Látogatottság növelés
Oldal: Török Nagydíj - Végeredmény
Formula-1 2009 - © 2008 - 2024 - f-one.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »