A verseny leírásánál forrás volt: F1világ.hu
2009. április 19.
Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a
Kínai Nagydíjon, ahol az eső miatt a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny.
A német versenyző mögött csapattársa, Mark Webber végzett a második helyen,
mellyel a Red Bull Racing kettős győzelmet ünnepelhetett.
Bár a pénteki szabadedzéseken, és az időmérőn
napos, meleg idő fogadta a versenyzőket, az időjárás képe teljesen megváltozott
vasárnapra.
A hőmérséklet közel 15 fokot esett, a pálya 19 fok volt a kezdés időpontjában,
nem is beszélve arról, hogy szakadt az eső, ezért nem meglepő, hogy
versenyirányítás úgy döntött, a biztonsági autó mögül indítja el a szezon
harmadik futamának helyet adó Kínai Nagydíjat.
A csapatok folyamatosan kérdezték versenyzőiket, hogy milyennek találják a
pálya állapotát, ami megosztotta őket. Egyesek azt gondolták, el lehetne
indítani a futamot, mások viszont arra panaszkodtak, hogy több helyen
vízátfolyások vannak a pályán.
Bár a tempó nem volt nagy, az üzemanyag fogyott az autókból, így azok közül,
akik könnyű autóval (pl. az első három) kezdték meg a futamot, egyre nagyobb
bajban voltak. A második rajtpozíciót megszerző Fernando Alonso ki is hajtott a
boxba üzemanyagért, mellyel visszacsúszott a mezőny végére, miközben jelezték,
hogy elengedik a mezőnyt a nyolcadik körben.
Az élen álló Sebastian Vettel azonnal meglépett a többiektől, könnyű autójával
folyamatosan lopta a távolságot közte és csapattársa, Mark Webber között, akit
a Brawn GP duója követett, akik jól megtankolt autóval vágtak neki a futamnak,
így már az új rajtnál tudni lehetett, hogy csak idő kérdése, mikor állnak az
élre.
Eközben a világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton agresszíven támadta ellenfeleit
nehéz autójával, és körök alatt feljött az 5. helyre, ám az agresszivitás
visszaütött, többször is megpördült, és csak a szerencsének volt köszönhető,
hogy nem okozott balesetet.
Egyértelműen azok a versenyzők jártak jól, akik nehéz autóval kezdték meg a
futamot, amit az is bizonyít, hogy Massa a 13. körben már Trulli előtt, a
hatodik helyen járt a Ferrarival, és kicsúszása után Hamilton ismét rákapcsolt.
Ahogy arra számítani is lehetett, miután a Red Bull duója kiállt tankolni, a
Brawn versenyzői álltak az élre, akik jóval nehezebb autóval kezdték meg a
versenyt.
Az első komolyabb versenybalesetre sem kellett sokat várni, a vizes pálya csak
úgy szedte áldozatait. A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica hátulról
telibe találta Trulli Toyotáját a célegyenesre ráfordító kanyarban, ami miatt
azonnal beküldték a biztonsági autót.
A kiállások után változott a sorrend, Vettel vette át a vezetést a biztonsági
autó mögött, akit Button követett, míg Massa autózott a harmadik pozícióban. A
Ferrari brazilja azonban még nem volt kint tankolni, és pillanatok alatt az is biztossá
vált, hogy már nem is áll ki, ugyanis megállt alatta az autója, és feladta a
küzdelmet.
Vettel kis híján komoly bajba került, ugyanis a mögötte autózó Sebastien Buemi
hátulról eltalálta, de szerencsére nem sérült meg autója, ellenben a svájci újoncnak
első orrkúpot kellett cserélnie. A sors iróniája lett volna, ha Vettel kiesik
emiatt, hiszen 2007-ben éppen ő volt az, aki ilyen körülmények között kiütötte
a második helyen autózó Webbert Fujiban.
A mezőnyt a 22. körrel a vége előtt engedte el a biztonsági autó. Vettel
azonnal meglépett a többiektől, és néhány kör alatt majd’ tíz másodpercet adott
Buttonnak, akit egyre nagyobb nyomás alatt tartott a mögötte autózó Webber.
A Brawn brit pilótája az egyik kanyart el is vétette, így az ausztrál elment
mellette, tehát ismét a Red Bull két pilótája állt az élre, akik másodpercekkel
gyorsabb köröket futottak, mint a többiek.
Az utolsó kiállások előtt ideiglenesen változott a sorrend az élen, ám Vettel
olyan hihetetlen tempót diktált az esőben, hogy a futam végéig megtankolt
autójával simán elment Button mellett, akinek akkor még hátra volt egy
kiállása.
Vettel a végén már elvette a gázt, ahogy Webber is lemondott arról, hogy
befogja csapattársát, hiszen a harmadik helyen autózó Button, már több mint fél
perccel volt lemaradva mögöttük.
A német versenyző ezzel az első pole pozíció után, az első futamgyőzelmet is
megszerezte a Red Bull Racingnek, sőt az energiaital-gyárosok kettős győzelmet
ünnepelhettek, Webber második helyével.
A harmadik és a negyedik pozícióban a Brawn duója végzett, Button, Barrichello
sorrendben, akit a McLaren egy kiállásos stratégiával versenyző párosa,
Kovalainen és Hamilton követett.
Sokáig úgy volt, hogy Hamilton megpördülése után a Force India német
versenyzője, Adrian Sutil megszerezheti csapata első pontjait, ám néhány körrel
a leintés előtt csúnyán összetörte autóját, és feladta a küzdelmet.
Az utolsó pontszerző helyeken Timo Glock, és a Sebastian Buemi zárt. A mezőny
másik két világbajnoka, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen csak a kilencedik,
illetve a tízedik helyig jutott.
A Renault spanyolja sokáig pontszerző helyen autózott, ám egy késői kicsúszás
miatt visszacsúszott. A Ferrari egy újabb borzalmas versenyt teljesített, és
1981 óta először áll pont nélkül három futam után a bajnokságban.
Kínai Nagydíj, verseny:
1. Vettel |
Red Bull Racing |
1h57:43.485 |
2. Webber |
Red Bull Racing |
+10.970 |
3. Button |
Brawn GP |
+44.975 |
4. Barrichello |
Brawn GP |
+1:03.704 |
5. Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
+1:05.102 |
6. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
+1:11.866 |
7. Glock |
Toyota F1 |
+1:14.476 |
8. Buemi |
Toro Rosso |
+1:16.439 |
9. Alonso |
Renault F1 |
+1:24.309 |
10. Heidfeld |
BMW Sauber |
+1:31.750 |
11. Bourdais |
Toro Rosso |
+1:34.156 |
12. Raikkönen |
Ferrari |
+1:35.834 |
13. Kubica |
BMW Sauber |
+1:46.853 |
14. Fisichella |
Force India |
+1 kör |
15. Rosberg |
WilliamsF1 |
+1 kör |
16. Piquet |
Renault F1 |
+2 kör |
Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592
Kiesők:
Sutil |
Force India |
51 |
Nakajima |
WilliamsF1 |
44 |
Massa |
Ferrari |
23 |
Trulli |
Toyota F1 |
19 |