A verseny leírásánál forrás volt: F1világ.hu
2009. április 2.
Hamiltont
diszkvalifikálták, Trulli ismét a harmadik
Ahogy arra a szerdai híradások után számítani lehetett, a
McLaren brit versenyzője elvesztette a szezonnyitón elért harmadik helyezését,
miután bizonyosságot nyert, hogy félrevezette a stewardokat, mikor a
Trulli-féle előzés körülményeiről kérdezték Melbourne-ben.
Hamilton a negyedik helyen ért célba az Ausztrál Nagydíjon, ám végül egy pozícióval előrébb került, miután a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy egy 25 mp-es időbüntetést szabnak ki az előtte befutó Jarno Trullira, aki sárga jelzés alatt került elé a biztonsági autó mögött az utolsó körökben.
Trulli már a futam utáni nyilatkozataiban utalt arra, hogy nem volt más választása, el kellett mennie Hamilton mellett, aki lelassított és félrehúzódott előle.
Az olasz pilóta szerint mindezt azért tette, mert Hamilton attól félt, hogy megbüntetik, amiért elment mellette, mikor ő a hideg gumikon kicsúszott a fűre.
A Toyota ugyan visszavonta fellebbezését, az FIA-nak olyan bizonyítékok – a két csapat rádióbeszélgetései – kerültek a birtokába, melyek egyértelműen arra utaltak, hogy Hamilton a McLaren utasítására engedte vissza maga elé Trullit.
Hamilton azonban ezt nem osztotta meg a futam után a stewardokkal, akik az új bizonyítékok birtokában csütörtökön ismét összeültek, és úgy döntöttek, mivel a brit pilóta elhallgatott bizonyos részleteket, törlik az ausztrál futamon elért eredményét, és ezzel egy időben visszaadják Trullinak a harmadik helyét.
2009. március 29.
Trullit megbüntették, Hamilton a
harmadik
A bajnoki címvédő, Lewis Hamilton megörökölte Jarno
Trulli harmadik helyét a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, miután a
sportfelügyelők megbüntették az olaszt, aki így pontot sem szerzett. A Toyota
fellebbez.
Trulli harmadik helyét már a verseny után vizsgálni kezdték, miután felmerült a gyanú, hogy a Toyota pilótája sárga jelzés alatt előzte vissza Hamiltont, miután kicsúszott a pályáról a biztonsági autós periódusban.
Mindkét pilótát beidézték a sportfelügyelők, és végül úgy döntöttek, 25 másodperces időbüntetést adnak Trullinak, aki ezzel lecsúszott a pontszerző helyekről, mert a safety car mögött intették le a mezőnyt, így a különbségek nagyon kicsik voltak.
A Toyota már jelezte fellebbezési szándékát.
A Brawn kettős győzelmet aratott a szezonnyitón
Jenson Button és Rubens Barrichello kettős győzelemmel ajándékozta meg a Brawn GP-t debütáló versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, amit a biztonsági autó mögött fejezett be a mezőny, miután Vettel és Kubica összeakadt, miközben a második helyért volt harcban.
Button az első körre már 4 másodperces előnyt autózott ki a többiekkel szemben, azonban a különbség a későbbi körökben beállt, sőt a második pozícióban autózó Sebastian Vettel folyamatosan faragott a hátrányából, bár minimálisan.
Felipe Massa időközben megelőzte Robert Kubicát, akit Kimi Raikkönen követett
az ötödik helyen, Nico Rosberg és Barrichello előtt. A sorrend viszont hamar
változott, a Ferrari finnje borzalmasan küszködött a lágyabb keverékű gumikon,
így mindketten megelőzték. A rajtrács végéről induló Lewis Hamilton is egyre
fejlebb került, a KERS jótékony hatásának köszönhetően, és a tízedik körben már
a kilencedik helyen tanyázott.
Ekkor jött el a kiállások első köre. Raikkönen állt ki elsőként, autóját megtankolták, és megkapta a keményebb keverékű gumikat. A következő körökben a komplett élmezőny behajtott a boxba, legalábbis azok a versenyzők, akik a lágyabb abroncsokon kezdték meg a futamot.
Az élen azonban továbbra sem változott a sorrend. Button négy másodperccel vezetett Vettel előtt, akit Rosberg és Barrichello követett, ám ők már majd’ fél perces hátrányban voltak az első két helyezettel szemben.
Nakajima a 18. körben elvesztette autója felett az uralmát, és az FW31-et nekicsapta a falnak. Bár tele volt törmelékkel a pálya, és a Williams is rossz helyen parkolt, a versenyigazgatás csak nagyon későn küldték ki a biztonsági autót. Ennek azonban már nem volt olyan nagy jelentősége, mint a tavalyi évben, mikor a biztonsági autós periódusban még bezárta kapuit a boxutca.
A biztonsági autó mögött felsorakoztak a versenyzők, és a 24. körben ismét elrajtolhatott a mezőny. A sorrend ekkor Button, Vettel, Massa, Kubica, Raikkönen, Rosberg, Piquet, és Trulli volt az első nyolcban.
Piquet már az első kanyarban kiszállt a küzdelemből. A Renault brazil pilótája csatában volt Rosberggel a célegyenesben, ám féktávon elvesztette autója felett az uralmát, megpördült, és a kavicságyban ragadt. Az élen változatlan maradt a sorrend.
Button magabiztosan tartotta vezető pozícióját, szépen lopta a távolságot Vettellel szemben, akire viszont észrevétlenül közeledett Kubica a harmadik helyen, akit Raikkönen és Barrichello követett, míg az első nyolc sorát Buemi, Rosberg, és Hamilton zárta.
A kiállások második körét (32. kör) Felipe Massa kezdte meg, aki megkapta az új gumikat, és az autóját megtankolták a futam végéig, ám hiába, mert körökkel később belassult Ferrarija, amivel ugyan még begurult a boxba, de fel kellett adnia a futamot.
Az olaszok joggal szomorkodhattak, ugyanis nem sokkal azelőtt Raikkönen falnak csapta autóját. A finn pilóta versenygépe azonban nem sérült meg túlságosan, folytatni tudta a körözést, ám a futam végén beállt a garázsba, és ő is kiszállt autójából.
Időközben mindenki teljesítette utolsó kiállását. Button ugyan veszített előnyéből, de másfél másodperccel még így is Vettel előtt volt, akit további két másodperces lemaradásban Kubica követett a harmadik helyen.
Öt körrel a vége előtt Rosbergnek volt komoly gondja, ugyanis elfogytak autóján a lágyabb keverékű gumik, így először Barrichello, majd Hamilton is könnyedén elment mellette.
Azonban az igazi izgalom csak a végére maradt. A szuper lágy keveréken futók rettenetesen küszködtek, körök alatt elfogytak a gumik, így már sejteni lehetett, hogy a második helyen addig magabiztosan autózó Vettel is bajban lesz.
Nem is kellett sokat várni, Kubica teljesen megérkezett mögé a célegyenes végi kanyarkombináció után. A Red Bull németje azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és bár a BMW-s szemmel láthatóan gyorsabb volt nála, megpróbálta tartani pozícióját, vesztére. Összeértek, aminek az lett a vége, hogy mindketten falnak csapták autójukat, így a biztonsági autó azonnal visszatért a pályára.
Ekkor már tudni lehetett, hogy így fog befejeződni a verseny, hiszen már csak három kör volt hátra a szezonnyitóból. Mivel a második, és a harmadik helyezett kiesett, megnyílt az út Barrichello előtt, aki visszavette rajtnál elvesztett második pozícióját, és csapattársával együtt kettős győzelmet szerzett csapatának.
A harmadik helyen Jarno Trulli végzett, aki a boxutcából volt kénytelen megkezdeni a futamot, miután törölték időmérő eredményét a hajlékony szárnyak miatt.
Volt egy pont, mikor úgy tűnt, Hamilton is felállhat a dobogóra, ám végül be kellett érnie a negyedik hellyel. A McLaren pilótája vélhetően ennek is nagyon örül, hiszen korábbi nyilatkozataiban azt mondta, már a pontszerzéssel is elégedett lenne.
1. Button |
Brawn GP |
1h 34:15.784 |
2. Barrichello |
Brawn GP |
+0.807 |
3. Trulli |
Toyota F1 |
+1.604 |
4. Glock |
Toyota F1 |
+4.435 |
5. Alonso |
Renault F1 |
+4.879 |
6. Rosberg |
WilliamsF1 |
+5.722 |
7. Buemi |
Toro Rosso |
+6.004 |
8. Bourdais |
Toro Rosso |
+6.298 |
9. Sutil |
Force India |
+6.335 |
10. Heidfeld |
BMW Sauber |
+7.085 |
11. Fisichella |
Force India |
+7.374 |
12. Webber |
Red Bull Racing |
+1 kör |
13. Vettel |
Red Bull Racing |
+2 kör |
14. Kubica |
BMW Sauber |
+3 kör |
15. Raikkonen |
Ferrari |
+3 kör |
|
Leggyorsabb kör: N. Rosberg, 1:27.706, 48. kör
Kiesők:
|
|||||||||||||||||