Renault
A Renault 1977-ben debütált a Brit
Nagydíjon csapatként a Formula–1-ben. Turbómotorokkal léptek színre, ami
akkoriban nagy újdonság volt, később azonban általánossá vált. Az évad öt
versenyén egyetlen versenyzőjük, Jean-Pierre Jabouille négyszer kiesett, egyszer
nem kvalifikálta magát.
Egy évvel később azonban, az Amerikai
Nagydíjon már megszerezte első pontjait. 1979-ben Jabouille mellett René Arnoux
Dijonban, a hazai Francia Nagydíjon a Renault első győzelmét ünnepelte.
A McLarenhez átigazolt Alain Prost érkezése
1981-ben nagy lendületet adott a csapatnak. A két évben a Renault a
konstruktőri világbajnokságban mind a kétszer harmadik, Prost második lett.
Miután Prost visszament a McLarenhez, a
csapatot folyamatos gyengülés jellemezte. Két pilótája, Derek Warwick és
Patrick Tambay 1984-ben és 1985-ben alig néhány dobogós helyet szerzett. 1985
végén a Renault mint csapat, visszavonult a Formula-1-ből.
A Renault 1983 óta szállít be motorokat a
Formula–1-be. Kezdetben a Lotusnak szállított, egy évvel később a Ligier is
ezeket a motorokat alkalmazta autóiban. A háromszoros világbajnok Ayrton Senna
az 1985-ös Portugál Nagydíjon az első győzelme mellett a Renault motorok első
dobogós helyét szerezte meg. 1985-ben a franciák, miután csapatuk visszavonult,
csak a motorokra koncentráltak. 1986-ban a Tyrell csapat is Renault partnere
lett.
1986-ban, négy év után egy időre
visszavonult a motorgyártástól. 1989-ben újra visszatért, és ezúttal a
Williamsnek szállította az erőforrásokat. A Williams 1992-ben, 1993-ban és
1995-től 1997-ig megnyerte az egyéni és a konstruktőri világbajnokságokat is. A
Williams mellett a Ligiernek is partnere volt 1992 és 1994 között, és a
Benettonnak 1995-től 1997-ig. 2007 óta motort szállít a Red Bull Racingnek.
Végül ismét visszavonult a Formula–1-ből.
Motorbeszállításának vége után a Renault
csapatként tért vissza a sportágba. 2001-ben felvásárolták a Benettont,
amelynek egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore 2002-ben a Renault F1 Team vezetője
lett. A két versenyző Jenson Button és Jarno Trulli lett. A tesztpilótai állást
Fernando Alonso töltötte be. Miután 2003-ban Buttont elbocsátották (amit
akkoriban sokan bíráltak), Alonsót ültették be helyére. Alonso 2003-as
magyarországi és Trulli 2004-es monacói győzelme után a Renault megnyerte a
2005-ös konstruktőri vb-t, és Fernando Alonso lett a világbajnok. Ekkor azonban
már Alonso csapattársa Giancarlo Fisichella volt. 2006-ban szintén világbajnok
lett a csapat ismét Fernandóval, aki az év vége felé szoros csatát vívott a
hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel.
2007-ben Alonso elhagyta a csapatot, mely
visszaesett a McLaren, a Ferrari és a BMW Sauber után a középmezőnybe. Alonso
helyére Heikki Kovalainen, a csapat korábbi tesztpilótája érkezett. Kovalainen
és a csapat legjobb eredménye az esős Japán Nagydíjon elért ezüstérem volt. A
2007-es évet a csapat a McLaren kizárása után végül harmadik helyen fejezte be,
51 ponttal.
2008-ra Fernando Alonso visszatért a francia csapathoz, a kétszeres világbajnok ezúttal is egy újoncot kapott csapattársul, a háromszoros világbajnok Nelson Piquet fiát, Nelsinho Piquet-t. Az első futamon Piquet kiesett, Alonso pedig szerencsés körülmények között 4. lett, miután a már a McLarennél versenyző Kovalainen elkövetett egy kisebb hibát a verseny végén. Malajziában Alonso 8., míg Piquet 11. lett. A Bahreini Nagydíjon egyikük sem szerzett pontot. Piquet ezúttal váltóhiba miatt esett ki, csapattársa pedig a Lewis Hamiltonnal történt ütközés után csak a 10. helyen zárt.
2009-es verseny-gépjármű
Versenyzők:
Fernando Alonso Díaz (Oviedo, Spanyolország, 1981. július 29. –) spanyol autóversenyző, 2005 valamint 2006 Formula–1-es világbajnoka, egyben az eddigi második legfiatalabb (Lewis Hamilton után) és egyetlen spanyol nemzetiségű Formula–1-es világbajnok.
Nelson
Piquet Jr.
Nelson Angelo Piquet (Heidelberg, Brazília, 1985. július 25. –) brazil nemzetiségű autóversenyző, a háromszoros Formula–1-es világbajnok Nelson Piquet fia. 2007-től a Renault csapat versenyzője. Első idényét 2008-ban futotta.