A verseny leírásánál forrás volt: F1világ.hu
2009. május 10.
Button megnyerte a Spanyol Nagydíjat
Jenson Button idei negyedik győzelmét aratta Barcelonában, ahol csapattársa, Rubens Barrichello a második helyre hozta be versenygépét, mellyel a Brawn újabb kettős diadalt ünnepelhetett. A harmadik Mark Webber lett a Red Bullal, míg a Ferrari ismét hatalmasat hibázott.
Meleg, napos idő fogadta a mezőnyt az európai szezon első állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 24, a pályáé pedig 38 fok volt a rajt pillanataiban, így ideális körülmények között vette kezdetét a futam.
A pole pozícióból induló Jenson Button jól kapta el a rajtot, azonban mögüle induló csapattársa, Rubens Barrichello az első kanyarban kifékezte, miközben Felipe Massa keményen csatázott Sebastian Vettellel. A Ferrari brazilja a hibrid rendszernek köszönhetően elment a Red Bull német versenyzője mellett, aki a másodikról visszacsúszott a negyedik helyre.
A bajnoki címvédő, Lewis Hamilton rosszul helyezkedett a rajtnál, és kiszorították a fűre, így egyik pillanatról a másikra szinte a mezőny végén találta magát, ami akár végzetes is lehetett volna számára, ugyanis hatalmas baleset történt a hátsó traktusban, ami után azonnal pályára küldték a biztonsági autót.
A Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli kemény csatát vívott Nico Rosberggel a hármas íven, azonban kicsúszott a kavicságyba, majd keresztbe állt autója, és telibe találta Adrian Sutil Force Indiáját, miközben ettől függetlenül, a Toro Rosso versenyzői is összeakadtak, így már az első körben négy kiesőt jegyezhettünk fel magunknak.
A biztonsági autó az ötödik kör végén engedte el a mezőnyt. Az új rajtnál nem történt változás, Fernando Alonso megpróbált elmenni Mark Webber mellett a célegyenesben, de a Red Bull ausztrálja visszaverte a spanyol támadását, és csapattársa mögött az ötödik helyen maradt.
Miközben a Brawn versenyzői szépen lassan lopták a távolságot az élen, a McLaren finn pilótája, Heikki Kovalainen – vélhetően egy kuplungprobléma miatt – feladni kényszerült a küzdelmet.
A kiállások első körét Timo Glock kezdte meg a 17. körben, akit egy-egy körrel később Button és Barrichello követett. Ahogy arra számítani is lehetett, Massa és Vettel két körrel tovább kint tudott maradni a pályán, azonban egyikük sem tudott előrébb kerülni, tehát a kiállások után változatlan maradt a sorrend az élen.
Raikkönen az első kiállásáig sem jutott el, ugyanis a hetedik helyről kiállni kényszerült egy technikai meghibásodás miatt. A Ferrari finn versenyzője már a rajt előtt jelezte, hogy gondja van a hibrid rendszerrel, ez már az első jele volt annak, hogy valami nagyon nem stimmel az autójával.
Időközben a Brawn GP változtatott versenyzői stratégiáján, az élen álló Barrichellót három, a mögötte futó Jensont pedig két kiállásra állította, mellyel előbbi körönként egy teljes másodpercet adott mögötte futó csapattársának.
A brazil szépen szakadt le a többiektől, azonban nem tudott elég előnyt kiautózni, így az utolsó kiállások után csak márkatársa mögé tért vissza, tehát nem jött be neki a stratégiai váltás, ugyanis ezzel veszített egy pozíciót.
Vettel folyamatosan támadta Massát, de a brazil versenyző – részben a KERS-nek köszönhetően – szépen védekezett, ám eközben Webber lopta a távolságot, és utolsó kiállása alkalmával mindkettejüket megelőzve, felugrott a harmadik helyre a másik Red Bullal.
Button magabiztosan autózott az élen, és az utolsó körökben már vissza is vehetett. A brit pilóta idei negyedik futamgyőzelmét ünnepelhette a szezon ötödik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjon, ahol csapattársa, Barrichello futott be a második helyen.
Mark Webber a harmadik pozícióba hozta be a Red Bullt, és másodszor állhatott fel a dobogóra az idei évben, miután második etapjában fantasztikus tempót diktált az üres pályán.
Massa számára nem volt egyszerű a verseny vége, mérnöke ugyanis közölte vele, hogy ha nem vesz vissza a tempóból, nem fogja tudni befejezni a futamot. A brazil versenyző három körrel a vége előtt el is engedte Vettelt, aki az egész versenyen be volt ragadva mögötte, és képtelen volt kiautózni az autójában lévő potenciált – pedig többre is képes lehetett volna.
A Ferrari olyannyira eltaktikázta magát, hogy egy teljes körrel kevesebb üzemanyagot töltött Massa autójába, aki az utolsó két körben kénytelen volt 8-10 másodperccel lassabban menni, így a végén még Alonso is elment mellette. A brazil a levezető körben le is parkolt a pálya szélére, és csalódottan vette tudomásul, hogy a hatodik helyet szerezte meg.
A pontszerzők sorát Nick Heidfeld (BMW Sauber), és Nico Rosberg (Williams) zárta, míg a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton, aki az első körben történtek után mindent megtett annak érdekében, hogy felzárkózzon, éppen hogy csak lecsúszott a pontszerezésről.
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Arial Unicode MS"; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;} @font-face {font-family:"\@Arial Unicode MS"; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129023 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} pre {margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Arial Unicode MS";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Spanyol Nagydíj, verseny:
1. Button
|
Brawn GP
|
1h37:19.202
|
2. Barrichello
|
Brawn GP
|
+13.056
|
3. Webber
|
Red Bull Racing
|
+13.924
|
4. Vettel
|
Red Bull Racing
|
+18.941
|
5. Alonso
|
Renault F1
|
+43.166
|
6. Massa
|
Ferrari
|
+50.827
|
7. Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+52.312
|
8. Rosberg
|
WilliamsF1
|
+1:05.211
|
9. Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
+1 kör
|
10. Glock
|
Toyota F1
|
+1 kör
|
11. Kubica
|
BMW Sauber
|
+1 kör
|
12. Piquet
|
Renault F1
|
+1 kör
|
13. Nakajima
|
WilliamsF1
|
+1 kör
|
14. Fisichella
|
Force India
|
+1 kör
|
Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:22.762
Kiesők:
Raikkönen
|
Ferrari
|
18
|
Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
8
|
Trulli
|
Toyota F1
|
1
|
Buemi
|
Toro Rosso
|
1
|
Bourdais
|
Toro Rosso
|
1
|
Sutil
|
Force India
|
1
|